Zažij listopad // filmový festivaly

Sunday, November 06, 2016

Tak a je to, listopad v plnym proudu. Doslova. 

Už ani nepočítám, kolik listí mi za poslední tejden vlítlo do xichtu. Ale je to hezký. Barevný a takový svý. Nicméně pro ty, kterejm červený listí ke štěstí nestačí, mám pár tipů, co v listopadu zažít, ochutnat, vidět či vobrečet (v Praze pochopitelně, jsem pecivál). V prvnim díle Zažij listopad! se podíváme na zoubek:

Filmovejm festivalům

Nevim, jestli si všichni řekli, že celej rok hovno dělali a maj teda jen 2 měsíce na to to dohnat, nebo jestli je to prostě takhle načasovaný schválně, aby nás před vánocema vyždímali z peněz. Nicméně s filmovejma festivalama se v listopadu roztrh pytel a vybrat si je celkem fuška. 

Co mě baví, je umístění festivalů situovaný do menších pražských kin. Mezi mý oblíbence patří Atlas (ne jen proto, že si tam můžete vzít 2 deci luxusního vína ve skle a k tomu svý vlastní brambůrky), Lucerna nebo Světozor, kterejm dávám přednost i pro klasický promítání aktuálních snímků. 

Zdroj: wehearit

1. MEZINÁRODNÍ FILMOVÝ FESTIVAL 3KINO (ukončeno)

Festival zaměřený na to nejlepší ze současné polské, české, maďarské a slovenské tvorby, v rámci kterého bylo představeno více než 40 filmů včetně doprovodného programu, zajímavých hostů a workshopů. Pokud se vyhrabete rozumě z postele, máte možnost ještě dneska stihnout následující snímky: 

  • Speciální jednotka - 14.00 kino Atlas // Polsko, 2014
  • Okres na severu - 14.00 kino Evald // ČSSR 1981
  • Excentrici - 15.00 kino Atlas // Polsko, 2015
  • Smoleńsk - 17.30 kino Atlas // Polsko, 2016
  • Sousedi - 18.15 kino Altas // Polsko, 2014 (vč. hostů a workshopu)
  • Noc plná zázraků 2 - 20.00 kino Atlas // Polsko 2015
  • Vlny - 20.40 kino Atlas // Polsko 2016

Místo: kino Atlas a Evald
Program: k dispozici zde
Termín: 2. 11. - 6. 11. 2016
Více informací: o festivalu 


2. ZVÍŘATA JSOU TAKY LIDI 

Festival dokumentárních filmů o vztahu lidí a zvířat. Vzhledem k tomu, že je listopad měsícem veganství je to celkem aktuální téma, i když (bohužel) neoslaví každýho. Můj návrh se doma obešel bez poznámek, neb ani otec ani matka na moje pozvání radši nereagovali. Že prej se ten email musel někam zratit. Určitě, jasně

Pokud se taky snažíte "nenásilně" ovlivnit okolí k menší/žádný konzumaci živočišnejch produktů, doporučuju následující lehčí odvary (aby to ustáli, chápeš, a nezajídali frustraci klobásou na prvnim rohu): 

  • Vegan - Everyday stories // USA, 2016
  • Raději vidličky než nože // USA, 2011

Místo: kino Atlas
Program: k dispozici zde
Termín: 10. 11. - 13 11. 2016
Více informací: o festivalu


3. SEVERSKÝ FILMOVÝ PODZIM 

Sedmej ročník severský syrovosti pod jednou střechou! Pro nadšence do Nesba ideální alternativa, než nám vyjde ten Houly. Celkem bude k vidění 32 filmů ze 6 severských zemí rozmanitých žánrů. Já už mam dva filmy jistý, teď jenom vybrat z favoritů:

  • Muž jménem Ove // Švédsko, 2015 // drama, komedie
  • Rosita // Dánsko, 2015 // drama 
  • Idealista // Dánsko, 2015 // thriller
  • Náplava // Norsko, Švédsko, 2014 // drama 

Místo: kino Lucerna
Program: k dispozici zde
Termín: 11. 11. - 16. 11. 2016
Více informací: o festivalu 


4. AUSSIE FILM FEST & KIWI FILM FEST

Filmovej festival australskýho filmu, kterej nemáme moc možnost spatřovat na svejch televizních obrazkovách (já určitě ne, neb nemam televizi). Deset snímků, dvě kina, jeden doprovodnej program ve Studentskym klubu. A k tomu možnost sehnat velevýhodně dva lupeny

" Pro nedostatek času, spánku a dobrý nálady jsem si zatim nevyhlídla svý favority. 
Každý nechť se programem prokouše podle vlastního úsudku, děkuji za pochopení. "

Místo: kino Lucerna / Ponrepo
Program: k dispozici zde
Termín: 18. 11. - 23. 11. 2016
Více informací: o festivalu 
Výhodný vstupenky: slevomat


5. FESTIVAL FRANCOUZSKÉHO FILMU 

Francouzskej film. Ve francouzštině. Nic pro mě, ale zas slibujou trháky z Cannes, Tak já nevim, asi to prubnu. 

Místo: kino Lucerna / Světozor / CineStar Anděl 
Program: k dispozici zde
Termín: 23. 11. - 30. 11. 2016
Více informací: o festivalu 


Kdo se kam chystáte, napište mi, sdílejte svý zážitky, pocity, názory. Rozhodně se nebránim doporučení, pokud je můj vkus vybranejch snímků uplně mimo!

You Might Also Like

0 COMMENTS

Blog Archive

ozvi se

Name

Email *

Message *