Dýňový muffiny

Monday, November 07, 2016

Soutěž o vitamilk mě donutila píct. Píct muffiny. Dýňový. 

Trochu smutný, uznávám, ale aspoň jsem nejela k J. s prázdnou. Ona sice moje veganský pokusy nechápe a nekonzumuje, zato její malá dvouletá kopie jo. Ještě nemá rozum (naštěstí). 

Mimochodem, co si představíte pod chutí podzimu? Já krom tý dýně hodně teplýho koření, skořice a zázvoru. Takže když jsem konečně objevila ucházející recept ve vegan verzi, na kterej jsem měla všechny ingredience doma (jak bych měla jít pro něco do krámu, tak to radši chcípnu hlady), a kterej obsahoval všechno koření světa, nebylo jinýho východiska. Už jsem se prostě nemohla dál vymlouvat. 

Zdroj: bellabeat

INGREDIENCE: 

  • 300 g špaldový mouky
  • 150 g třtinovýho cukru (nebo jinýho preferovanýho sladidla)
  • 400 ml dýňovýho pyré (lze koupit nebo vyrobit domácí, viz postup)
  • 100 g hořký čokolády
  • 300 ml mandlovýho mlíka
  • 1,5 lžíce skořice
  • lžička novýho koření 
  • lžička muškátovýho oříšku 
  • lžička mletýho zázvoru 
  • lžička citronový šťávy
  • lžíce prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky soli 
  • 1/2 lžičky jedlý sody

Jak na dýňový pyré?
Lehce. 

Dýni hokaido pořádně umeju a i se slupkou nakrájim na stejně velký kostky. Ty pak vyskládám na plech vyloženej pečícim papírem a dám píct. Nepodlejvám, neolejuju, nesolim. Peču podle citu, do změknutí dýně asi na 180°. Po upečení přendám kostky do mísy a rozmixuju tyčákem. Pokud by bylo pyré moc hustý, přidám vodu. Konzistence by měla bejt prostě jako klasická jabková přesnídávka.

Na muffiny stačí smíchat všechny sypký ingredience dohromady, zalejt mlíkem s citronovou šťávou a přidat pyré. V týhle fázi doporučuju těsto pořádně prošlehat, aby nebyl výsledek poněkud betonoidní (yes, můj případ). Pak už jenom stačí přidat nasekanou čokoládu a naplnit formu úžasně voňavou směsí. Peče se na 180° 25 - 30 minut. 

Jak moc (ne)chutnalo je možný čekovat na mym instagramu. Nejsem totiž foodstylista (což mě fakt děsně sere!), takže nemam prezentovatelný fotky pro blogový měřítka. Damn.


Jaký je vaše oblíbený dýňový jídlo? 

7 COMMENTS

  1. letos jsem se poprvý v životě prala jak s dýní, tak i s řepou a řekla jsem si, že to bylo poprvý a naposled.
    co se týče dýně, vybrala jsem si pro ní fakt hodně divnej recept, takže první dojem ohledně dýně mi zkazil zřejmě ten. a taky to, že jsem neměla sílu (nebo nůž) na to jí vůbec rozkrájet, musel nastoupit můj muž. s řepou to bylo podobný. ale tý dám ještě šanci. dozvěděla jsem se, že má silný pročišťovací účinky a já se chystám na podzimní detox, takže mi nic jinýho nezbejvá.

    myslim že muffiny se ti povedly a byly výborný, i kdyby nebyly dostatečně nadýchaný. chuťově určitě výborný!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dýně je super, dej jí taky ještě šanci! ;) S tim porcováním je to horší, taky mam vždycky pocit, že mi nůž skončí v břiše :D

      Delete
  2. Ty jsem strašně chtěla ochutnat, ale nevěřim svému pekařskému neumu, tak jsem si zatím netroufla. :( Ale ty tvoje vypadají fantasticky!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No byly trochu tvrdší, ale to je tim, že jsem byla líná vytáhnout šlehač :D Ale na chuť super, když vybereš dobrou čokoládu, tak máš z 90 % vyhráno :D

      Delete
  3. Jo a palec nahoru za veganizování dětí! Muhahahaaa. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pššššt, ať to Jana nevidí :D

      Delete

Zpátky do minulosti

Máš něco na srdci?

Name

Email *

Message *