Skořicová zubní pasta

Wednesday, October 05, 2016

V předchozim článku jste se mohli dočíst o mý víkendový návštěvě Mint Marketu, kde jsem si mimo jiný udělala zastávku taky u stánku Kosmetika hrou. Už delší dobu koketuju s myšlenkou, že se vydám na některej patlací kurz (kdyby se chtěl někdo přidat, napište mi, budu ráda!), takže bych byla blbá, kdybych nevyužila možnost ozkoušet si část kurzu nanečisto. V nabídce byla možnost výroby skořicový nebo mentolový zubní pasty za 80 Kč/kus s tim, že mentolová právě došla. Klasika, jsem smířená s faktem, že už budu do smrti chodit všude pozdě. 

Co budete potřebovat  (na 30 ml kalíšek)

  • 3 lžíce bílého jílu - kaolinu
  • 1 lžička skořice (záleží na vaší chuti a lásce ke skořici)
  • 5 lžic destilované vody
  • 2 kapky hřebíčkového esenciálního oleje 
  • 1 lžička kvalitního kokosového oleje
Kaolin smíchejte se skořicí a přidejte destilovanou vodu. Teď nastává ta pravá patlací fáze, kdy je nutný směs dobře rozmíchat. Jde to ztuha, proto je lepší míchat směs v kelímku a třít jí lžičkou po stěnách. K výrobě se nepoužívají kovový lžičky a jiný nástroje, skvěle poslouží dřevěná špachtle, co vám ji obvoďák strká do krku. Nakonec přidejte kokosovej olej a 2-3 kapky hřebíčkovýho esenciálního oleje a opět dobře propracujte. Pak už jen stačí naplnit kalíšek a dva měsíce se radovat z jedlý, naprosto zdraví neškodný, zubní pasty! 



Proč to funguje


  • bílý jíl neboli kaolin má obrušující účinky, takže skvěle odstraňuje zubní plak. taky má schopnost odkyselovat ústní dutinu
  • skořice se ve směsi celá nerozpustí, tudíž má také obrušující účinek. hlavní funkcí je však její prohřívací schopnost, díky který odvádí toxiny z dásní
  • kokosový olej má schopnost bělit zuby a funguje taky jako dezinfekce ústní dutiny
  • hřebíček je skvěle protizánětlivej, dá se používat jako prevence proti krvácení dásní a v pastě funguje jako konzervant (proto vydrží až dva měsíce)

Jak to vidim já

Musim přiznat, že jsem se na čištění timhle bahýnkem, těšila jako malá holka. A musim říct, že i když je celej ten proces dost divnej, moje zuby si to užívaly. Po čištění jsem je měla krásně hlaďoučký a tenhle pocit mi vydržel skoro celej den. Hlavní rozdíl mezi normální pastou a touhle přírodní je v tom, že v puse nepění. Ono samotný pěnění nemá na čištění zubů absolutně žádnej vliv, je to jen další zbytečná chemická látka k ničemu. Další rozdíl je, že nedocílíte takovýho toho 100% fresh pocitu (možná, že s tou mentolovou, mátovou nebo šalvějovou by to šlo, ale nezkoušela jsem), ale za sebe můžu říct, že i tahle varianta skořice-hřebíček mi v papule udělala dost příjemno. 

Za mě je teda varianta doma připravenejch přírodních past, který můžete v kliďánku spolknout a celkem si i pošmáknout, mnohem přijatelnější než si čistit zuby ropou. 


Co vy a přírodní kosmetikaZkoušeli jste někdy home made zubní pastu nebo vás tohle absolutně nebere? 

------
Kurzy přírodní kosmetiky: kosmetika hrou nebo liška mazaná
Eshop se surovinami pro výrobu přírodní kosmetiky: kosmetika hrou

You Might Also Like

13 COMMENTS

  1. přírodní kosmetiku mám ráda, ale už udělanou :D mám svou oblíbenou značku a kromě kosmetiky na vlasy a make-upu tam kupuju skoro všechno, i parfémy. do vlastnoruční výroby bych se úplně nehrnula, ale zní to zajímavě.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ty brďo a kterou značku používáš? Já se skoro po všem na xicht osypala, už půl roku chodim jak totální puberťák, pupínek na pupínku :D A hledala jsem přírodní pasty z Indie, ajurvédký a i ty obsahujou to podělaný SLS..

      Vlastnoruční výroba je fajn, už ze dvou zdrojů (z čehož jeden je velice seriózní a objektivní online test na netu :D) vim, že jsem v minulejch životech byla bylinářka, takže jsem si v tomhle domácim patlání libovala a libuju do teď. Nešla bys na kurz.. třeba čistě ze zvědavosti? ;D

      Delete
    2. na kurz patlání kosmetiky? ale tak proč ne, já jsem pro ledas co. kromě techno party se účastnim ráda všeho.

      Delete
    3. jo a používám Korres. prodejnu maj na Andělu nebo se dá koupit i v Profimedu. pravidelně si tam chodim pro sprcháče a tělový krémy, zkusila jsem i krém na ruce, CC krém a pleťovej krém a mám už druhej parfém - na ty nedám dopustit! cenově už jsou trochu někde jinde, ale tak co ... za něco ty peníze utratit musim žejo!

      Delete
    4. Korres je fajn, v jednom řeckym hotelu měli miniaturky zdarma na každym pokoji jako standardní vybavení koupelny a denně je doplňovali, ráj :D Moje peněženka by to teď asi neskousla, ale uvidíme, každopádně ho zařazuju mezi kandidáty :)

      Delete
  2. Máš veľmi krásny a zaujímavý blog. Nedáme vzájomné sledovanie? Nber to ako reklamu, tvoj blog ma naozaj zaujal! :)
    ORLLING

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za pochvalu. Neber si to osobně, ale když se mi nějaký blog líbí, tak ho sleduji automaticky a nikoho se neptám :) Takže pokud se Ti líbí ten můj, přidej si ho. Já to samé udělám v případě, že se mi zas bude líbit ten Tvůj, ok? :)

      Delete
  3. Tak skořicí bych si vyčistila zuby hned! Já myslim, že to byl osud a přišla si právě včas - mentolová pasta je nuda ne? Mě se hrozně líbí ten nápad, že sis ji mohla sama udělat! Jinak já mám ráda čistící tabletky na zuby s lushe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak chtěla jsem mít ten pocitu výběru, víš jak. To, že bych si stejně vybrala skořici, je už druhá věc :D Jó, to patlání mě tak bavilo, uplně jsem byla ve svym živlu! S Lushem zkušenosti nemám, mě vždycky odpudí už to ohromný množství vůní, když jen procházím okolo :D nechápu, jak tam ty chudinky můžou pracovat celý den. Ale recenze jsou na to dobrý a je super, že netestujou na zvířatech ♥

      Delete
  4. To vypadá fakt, dobře! Já teda kupuju už nějakou přírodní hotovou. S domácí kosmetikou mám jeden problém. To patlání by mě i bavilo, ale nejsem schopná si pořídit všechny ingredience. To mi na tom přijde nejvíc otravný, hlavně v případě, pokud je nemůžeš koupit na jednom místě. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. A jakou kupuješ? Já nikde nenašla žádnou, co by neobsahovala to podělaný SLS.. Hele a na těch webovkách kosmetika hrou jsou jak návody, tak eshop s ingrediancema, takže logicky dedukuju, že tam budou mít vše, co je ne to potřeba :D Tak mrkni a uvidíš ;)

      Delete
  5. Sakra, to vypadá dost dobře! Skořici miluju, možná to někdy zkusím :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určitě zkus, je to dobrej relax s dobrym výsledkem :)

      Delete

Blog Archive

ozvi se

Name

Email *

Message *