Dýňová polívka

Wednesday, August 17, 2016

Hmmm dýňová.. 
Chuť a pocit tepla, žlutá barva podzimu. 

Tušim, že po mně teď všichni teplomilové hoděj šutrem, ale já už se prostě podzimu nemůžu dočkat. Takže jsem hepy jak grepy, že naše dýně zase pilně plodí jeden obří skvost za druhym a já jsem tak ke svýmu milovanýmu období zas o krůček blíž.

INGREDIENCE

  • 1 větší dýně hokaido
  • 900 ml zeleninového vývaru (používám prasáckou kostku rozpuštěnou ve vroucí vodě)
  • 1 cibuli
  • 1 stroužek česneku
  • 1 větší nebo 2 menší mrkve
  • 1,5 lžičky kari
  • 1 lžička sušeného zázvoru
  • 3 lžíce másla nebo oleje pro vegan verzi
  • sůl, pepř
  • dýňová semínka na posypání

V hrnci si rozpustíme máslo (vegani rozehřejí olej), přidáme nadrobno nakrájenou cibulku a necháme zesklovatět. Přidáme česnek, nastrouhanou mrkev a na kostky (cca 1,5 cm) nakrájenou dýni zbavenou slupky a semínek. Vše společně ještě chvíli opékáme a nakonec zalijeme vývarem. Kdo chce, může přidat koření již v této fázi, já ale přidávám pouze 1 lžičku himalájské soli a 1 lžičku kari. Zbytek ladím až pak. Směs vaříme do změknutí dýně, poté vše rozmixujeme tyčovým mixérem a dochutíme kari, zázvorem a pepřem, popřípadě ještě dosolíme. 

Podáváme zakápnuté olivovým olejem a posypané dýňovými semínky. Já si neodpustila ještě semínka konopná.

Dobrou podzimní chuť!



6 COMMENTS

  1. OMG, já chci taky plodící dýni!!! Ta polévka vypadá skvostně. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Až zas porodí x najednou, tak Ti přivezu! ;)

      Delete
  2. Replies
    1. Děkuji, můj neoblíbenější z Náplavky :)

      Delete
  3. nikdy jsem jí nejedla ani nevařila, ale asi je na čase to zkusit.

    ReplyDelete

Zpátky do minulosti

Máš něco na srdci?

Name

Email *

Message *