Přírodní kosmetika Idea Toscana

Sunday, July 03, 2016

To si tak jednou dva chlápci z Toskánska, Antonio Pieri a Ludovic Martelli, řekli u piva, že by bylo dobrý založit si v rámci svý chlapácký image řadu přírodní kosmetiky. Možná jsou teplý a možná maj jen podnikavýho ducha, nicméně ideu se jim podařilo prosadit a v roce 2008 vzniká kosmetická řada Prima Spremitura.


V ČEM JE KOSMETIKA DOBRÁ? 


Dle slov výrobců respektuje životní prostředí, přírodu, člověka a jeho zdraví. Čim? To už nikdo nikde neuvádí. Takže je dost možný, že oba pěkně kecaj, aby se jim jejich podnikáníčko hezky marketingově prodávalo. Ale je fakt, že se to všechno moc hezky čte a ještě líp se tomu věří. Takže jaký jsou největší klady Primy Spremitury? 

Základní složkou kosmetiky je čistě přírodní, toskánský extra panenský olivový olej s označením IGP (co to je IGP, nevim), který je lisovaný za studena a používaný přesně v takový podobě, v jaký opouští lis na olivy. Samotnej olej není rafinovanej, ani jinak chemicky upravovanej a jeho výroba je řízená přísnými pravidly a kontrolovaná Konsorciem pro ochranu extra panenského olivového oleje "IGP". Do kosmetiky je přidáván až na konci celkovýho výrobního procesu, díky čemuž jsou všechny aktivní a pečující látky oleje předány pokožce v původní podobě, což vede k silnější ochraně proti volným radikálům a pomáhá tak zpomalit její stárnutí.

SHRNUTO PODTRŽENO:
  • organická formule
  • bez SLS/SLES složek (Sodium Lauryl/Laureth Sulfat)
  • bez parabenů
  • bez silikonů a isothiazolinů
  • nedobarvováno
  • neparfemováno
  • netestováno na zvířatech (CF = cruelty free)
  • testováno dermatologicky a mikrobiologicky
  • detergenty rostlinného původu
  • alergeny pouze rostlinného původu
  • přírodní konzervace
Rozmazlovat se můžete výrobky na tělo, pleť i vlasy, v řadě naleznete balzám na rty, hydratační sprchové gely a tělová mléka, organický šampon na vlasy, pečující balzám na vlasy, tradiční rostlinná mýdla a výživné a pečující krémy na ruce a nehty. Celá řada se dle slov výrobců vyznačuje stejnou, nevtíravou vůní. Dle mejch slov to tak uplně neni, to si ostatně může přečíst o pár řádků níže.  

ORGANICKÝ ŠAMPON

Balení: 200 ml
Cena od: 250 Kč
Trvanlivost: do 12 měsíců od otevření produktu

Ofiko popis furt dokola omílá fakt biologickýho super hajtek oliváče z Toskánska. To je všechno moc hezký, ale vypovídací hodnota rovná se nula. Co mě ale zajímá víc je vlastnost šamponu odstraňovat přebytečný maz a obnovovat jeho přirozený rovnováhy. Popis produktu slibuje návrat lesku, hebkosti a vitality už po několika umytí. Dále hlásá do světa, že Vaše kadeře zůstanou husté a rozčesávání už  bude od teď pouze žůžová záležitost. Asi největším lákadlem pro mě je přislíbení, že si od teď už nebudu muset mejt vlasy každej den. 

Můj názor je následující: tahle vlasová kosmetika je prostě TOP. Nedokážu přesně ocenit certifikovaný postup výroby olivovýho oleje, zato ale umim ocenit mycí schopnost. Jsem zvyklá si vlasy mydlit dvakrát a dotřetice aplikovat kondicionér, ale s tou kosmetikou stačí bohatě mydlení jedno. Při prvnim použití jsem byla navíc dost překvapená tím, jak moc šampon pění, protože tahle vlastnost nebývá u přírodních šamponů moc obvyklá (spíš vůbec neexistuje). Na jednu aplikaci stačí bohatě malej bobek gelu do dlaně. 
S čím ale nesouhlasím, je jemná nevtíravá vůně, což jasně, je jen můj subjektivní názor, ale nevtíravou vůni si holt představuju jako něco jemňoučkýho, na co když se vyloženě nesoustředim, necejtim to. Vůně šamponu je ale naopak překvapivě silná, aromatická, ale svým způsobem příjemná (minimálně po pár aplikacích). Není to rozhodně nic, co by mi z používání kosmetiky kazilo dojem. A co se konzistence šamponu týče, jde o klasický průhledný gel s nazlátlou barvou. 

A výsledek? Vlasy jsou po použití opravdu lesklejší, snáz se s nimi pracuje a krásně voní. Jako plus vidim i to, že v den umytí mívám bujnou kštici a velkej objem, navíc vlasy držej samy tvar a není potřeba žádná extra úprava. Naopak mi však schází ta slibovaná vlastnost prodloužení intervalů mezi jednotlivými aplikacemi, vlasy si stejně chtě nechtě (spíš teda nechtě no) musim mejt obden. Kosmetiku používám pravidelně od března, ale je fakt, že to občas prostřídávám i s jinými výrobky. Možná, kdybych byla věrná IGP oliváči, budu si mejt vlasy zase jednou tejdně na pankáče jako na základce.

REGENERAČNÍ KONDICIONÉR

Balení: 200 ml
Cena od: 250 Kč
Trvanlivost: do 12 měsíců od otevření produktu

Stejný složení i sliby jako u šamponu. Jediným rozdílem je informace o aplikování produktu, kdy se máme zaměřit pouze na ty části vlasů, které vyžadují větší péče. Takže do konečků as usual, žádný velký drámo. Vlasy by měly být lesklé, vitální, jemné a nesplihlé. 

Můj názor: Popravdě mě tenhle kondicionér zatím moc neoslovil. Představovala jsem si wow efekt, kdy už po smývání vodou cítíte tu hebkost a skoro až slyšíte, jak si vlasy libujou a děkujou za super péči. Z tohodle produktu mám ale pocit, že se nic neděje, vlasy se při rozčesávání cuchaj furt stejně a konečky opálený žehličkou taky nepociťujou nějakou extra úlevu. Vůně je stejná jako u šamponu, jen konzistence je typicky bílá a krémovitá. Ale nic nevzdávám, nic nehejtuju. Dám tomu ještě šanci, třeba se nakonec uděje nějaká vzájemná symbióza. Koneckonců moje kolegyně si ho nemůže vynachválit - a ta má nebezpečně krásný vlasy až pod zadek!

KDE KOUPIT

  1. Oficiální eshop
  2. Heureka
  3. ostatní eshopy
  4. kamenné prodejny s bio kosmetikou či zdravou výživou
Bohužel jsem nikde nenašla platný seznam, jaké prodejny kosmetiku odebírají, ale já osobně si ji nechávám dovážet kolegyní z jednoho obchůdku v Olomouci. 


Znáte Ideu Toscanu a její kosmetickou řadu s certifikovaným oliváčem Prima Spremitura? Jaké s ní máte případné zkušenosti? Budu ráda za Vaši zpětnou vazbu a třeba i tipy a rady na další přírodní kosmetiku :))

You Might Also Like

4 COMMENTS

  1. Dlouho jsem se u čtení recenze nepobavila tolik jako při čtení úvodu k tomuto článku:) Díky popisu a super fotkám jsem v pokušení šampon i kondicionér vyzkoušet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za milý komentář, jsem ráda, že pobavilo a vzbudilo pokušení. Nikdy bych se nepasovala do postu odborné recenzentky, takže spíš vsázím na osobní přístup a pocit :)

      Delete
  2. To prodlužování intervalu mytí vlasů je takový ošemetný. U každého to trvá jinak dlouho, než se pokožka srovná a používání klasických výrobků to zase vrací zpátky. Šampony prostě pokožku odmastí a ta má tendence se zas mastit zpátky. Takže na tohle by podle mě zabral jen šampon, který vlastně vůbec neodmašťuje. Já několik měsíců používám tuhý šampon a podařilo se mi posunout dobu mytí na 3 dny.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ámen. :D
      Já už jsem se vzdala představy, že by vydržely hezký víc jak den.. takže mě už může všechno ostatní leda příjemně překvapit :))

      Delete

Blog Archive

ozvi se

Name

Email *

Message *