Borůvkový vegan koláč

Tuesday, July 05, 2016

(Jako) od maminky.

Já mam vlastně to léto ráda jenom kvůli čerstvýmu ovoci.
Hlavně borůvkám. 
Ale nesnášim ty zaprasený ruce.
Takže nejvíc snesitelná varianta, jak se s nima cpát, je pro mě na koláči.

INGREDIENCE

  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • náhražka za 1 vajíčko (vegavajo, chia, banán, meze se nekladou)
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1/3 hrnku rostlinného oleje
  • 1/3 hrnku rostlinného mléka
  • 3/4 hrnku cukru (nebo jiného libovolného sladidla)
  • ovoce podle chuti - v tomto případě borůvky ♥ 

NA DROBENKU
  • 2 lžíce hrubé mouky
  • 1 lžíce vegan másla nebo nerozpuštěného kokosového oleje
  • 1 lžíce krystalového cukru - aby to pěknou chřoupalo (takže třeba kokosový)

Všechny ingredience na těsto smícháme v míse a vylejeme do formy, kterou jsme si předtim vyložili pečícim papírem. Já pekla v kruhový nízký formě o průměru cca 30 cm. Na těsto navrstvíme ovoce a celý to posypeme víc než štědrou dávkou drobenky, kterou přivedeme na svět smícháním a zhňácáním všechn surovin dohromady. Pečeme v troubě dokud nejsou okraje a drobenka pěkně přismahlý (cca 20-30 minut). 

Poznámka: drobenka je od slova drobit. Nechci vidět žádný kapalný skupenství, to případně zachrání další lžíce mouky.



Hezkej sváteční den všem.
H.

6 COMMENTS

  1. Jen, co ulovím nějaké borůvky, rozhodně otestuji :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já věřím, že to bude super i s ostatním ovocem. Ale hotl borůvky jsou borůvky :B

      Delete
  2. Ještě, že jsem se teď nažrala v Plevelu k prasknutí. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Hehe .. Já teď každej den brečim, že už nemam borůvky na další várku..

      Delete
  3. Mňam, už sa teším až sa pustím opäť do pečenia :) Krása :)

    ReplyDelete

Zpátky do minulosti

Máš něco na srdci?

Name

Email *

Message *