Easter cupcakes

Tuesday, April 07, 2015

A zase veganský. 

Velikonoce jsou ideální příležitost, jak si obhájit barevný jídlo. Nikdo se zbytečně nepozastavuje nad tím, proč je ten krém do hajzlu zelenej nebo náplň modrá. A když se ještě najde oslavenec, kterýmu to veledílo můžu předat, je to přesnej signál pro mě a mý tvořivý choutky. 

Protože v mý rodině převažujou čokoládomilové, byla kakaová varianta jasná volba. Svýmu kreativnímu já jsem ale chtěla dopřát víc srandy, takže jsem se pustila i do světlý varianty korpusů s barevnym krémem. Inspiraci jsem sbírala na dortíkovně a vegandelicious, ale jako vždycky jsem sklouzla k vlastnímu experimentu. Poprvý jsem otestovala Alsan a musim říct, že mě mile překvapil. Chuť se sice máslu nikdy nevyrovná, ale Ramě/Perle/nevimjakýještěexistujounáhražky slušně konkuruje. Co mě ale těšilo víc, je super schopnost tuhnout a držet tvar jako máslo, takže na krém ideál. 
Pekla jsem jen jeden "plech" (6 a 6 ks) a ingredience si plácala tak nějak od oka, ale recept uvádím na jednu celou várku 12 ks. Takže pokud budete chtít vyzkoušet obě várky na jeden plech jako já, dělte dvěma. Ale stejně víc spolíhejte na svůj instinkt, ten můj ne vždycky funguje. Každopádně výsledek je díky bohu poživatelnej a za sebe doporučuju ty čokoškový!



SVĚTLÁ VERZE
INGREDIENCE na 12 ks
  • 1 hrnek hladké mouky (já dala část celozrnný)
  • 2/4 hrnku cukru
  • 1/4 hrnku oleje (já dala část oliváče a část kokosovýho)
  • 3/4 hrnku sojového mléka
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1 lžička jedlé sody
  • špetka soli
  • koření dle chuti (já dala muškátový oříšek a skořici)

KAKAOVÁ VERZE
INGREDIENCE na 12 ks
  • 1 hrnek hladké mouky
  • 1/3 hrnku kakaa
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1/4 hrnku kokosového oleje
  • hrnek sojového mléka
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • špetka soli

BOŽSKÝ KRÉM
INGREDIENCE na 12 ks
  • 1/2 rostlinného másla (Alsan)
  • 3/4 hrnku moučkového cukru
  • kapka citronové šťávy
  • 2 lžíce sojového mléka
  • potravinářská barviva nebo kvalitní hořká vegan čokoláda

Postup na těsta je u obou variant stejný - přesít sypké ingredience přes sítko a poté postupně přidávat ty tekuté. Za sebe radím přidávat mléko postupně a řídit se spíš konzistencí a rozumem než doslovně receptem. Vypracujeme vláčné těsto, kterým naplníme košíčky a pečeme v rozehřáté troubě cca 20 minut při teplotě 175-180° C. Prvních 15 minut neotvírejte troubu, ať kapkejkům nespadnou ty nadejchaný čepice :) 

Krém přivedeme na svět vyšleháním změklého másla s cukrem. Postupně přidáváme sojové mléko až vznikne nadýchaný krém. Já ho záměrně vyšlehala do tužší konzistence a rozdělila na dvě várky. Do jedné jsem přidala citronovou šťávu a potravinářské barvivo, do té druhé jsem vmíchala čokoládu (předem rozpuštěnou ve vodní lázni a vychlazenou na pokojovou teplotu). 

Vychladlé cupcakes zdobíme krémem dle libosti a zručnosti, představivosti a originalitě se meze nekladou. A pokud zrovna nemáte inspiraci, mrkněte třeba na youtube

3 COMMENTS

Zpátky do minulosti

Máš něco na srdci?

Name

Email *

Message *