Benelux - part II - Den Haag

Sunday, April 19, 2015

Jestli tenhle vejlet někdy dopopíšu, budu se sama sobě hodně divit. 

Kdo chce zůstat v obraze (nebo si ten obraz teprv stvořit), nechť nejdřív prolítne první díl tohodle nesmyslu. Ono to na sebe vlastně ani nenavazuje, když nepočítám vlak z Bruselu do Haagu. Jinak je to ale uplně šumák.

No, čim tak začít. Možná, že je to fakt extrémně hnusný město? Nebo že tam toho k vidění moc neni? Jo, to je docela dobrej start pro cestopis. Ale vážně, památkofilové si tam moc neškrtnou a v hnusnym počasí si tam neškrtne vlastně vůbec nikdo. 

Cesta vlakem z Bruselu trvala cca dvě hodiny, během kterejch se mi chtělo fakt brutálně čůrat, takže požitek z jízdy rovná se nula. Jako mohla jsem si samozřejmě dojít na WC, ale kvůli svý fóbii ze záchodů českejch drah, jsem to radši hodlala pustit do kalhot. I to je totiž víc důstojný než s holym zadkem nadskakovat v rytmu jedoucího vlaku nad zaplivanou (v tom lepšim případě) záchodovou  mísou. Po výstupu z vlaku směřovaly moje první kroky intuitivně do Stárbaksu, nebo jsem tam spíš dolezla v poslednim tažení v prokofeinovym záchvatu. Kafe měli, záchod ne, což řešilo jen půlku mojí nuzný situace. Nakonec jsem odložila svojí hrdost a využila služby místního vlakovýho záchodu, což se ale ve výsledku ukázalo jako docela dobrej nápad. Zaprvý proto, že už se mi rozhodl močák pomalu explodovat, druhak proto, že to byl snad nejvíc vypíglenej veřejnej hajzl, kterej jsem za svůj život potkala. Smekám nad úrovní Haagskejch záchodovejch služeb! 

Dost o záchodech, než si budu sama o sobě myslet, že jsem idiot. Haag má příšerně drahý emhádéčko. Za jednu cestu (co trvá max hodinu tušim) vysolíte 3,50 eur. K tomu jeden velice zajímavý poznatek - každej druhej cestující v tramvaji je revizor. Ono totiž koupit lístek v trafice jaksi neexistuje, lístek si  musíte koupit až v tramvaji, většinou u černý gorily s gangsta zlatym řetězem kolem krku, co se válí se svejma felas v zadní části dopravního prostředku. Když nevíte, jak to chodí, je to docela strašidelná první zkušenost, po vyčíslení lístku je to ke zblití strašidelná zkušenost. Důležitý ale je se toho nebát a zkusit jet pár cest na černo. 

Pokud ale plánujete pobyt v Nizozemsku na dýl, vyplatí se vám koupit jejich Chip card. Na kartu si nabijete libovolnou částku (výhodou je, že tenhle akt jde provést i v trafice, na nádraží nebo v obchoďáku) a pak už jen si jen pípáte při vstupu a při výstupu z tramvaje, takže ve výsledku zaplatíte fakt jen za to, co projedete. Karta je platná ve všem městěch po celym Nizozemsku, takže velká paráda. Upřímně ale přiznávám, že pro mě by to pípání při výstupu bylo naprosto zabijácký, s mojí sklerózou a sklonem se i v tejdnu ožrat jako doga, bych to prostě nedávala. 

Ubytování v Haagu je celkem drahý (jako ostatně všude v Nizozemsku), takže jsme se uchýlili k jiný alternativě a přespali u jistýho Michaela. Toho jsme si vyhlídli na serveru airbnb.com, podobný vymožnosti jako je couchsurfing, akorát pak nikomu nemusíte slibovat svojí cimru na oplátku. Funguje to uplně jednoduše - na stránkách se zaregistrujete, vyberete si ubytování u člověka, co vypadá nejmíň jako psychopat, zkontaktujete ho, pokecáte si a on vás pak třeba u sebe nechá za malej peníz přespat. My platili v přepočtu za jednoho asi 3 kila za noc, měli jsme k dispozici supr pokoj, koupelnu, kuchyň a svý vlastní vchodový klíče. 
I když mě počet recenzí nula u Michaelova profilu nejdřív trochu děsil (představa rozřezanejch nocležníků někde v mrazáku neni v mym mozku nic výjimečnýho), vyklubal se z něj příjemnej mladík z Kanady, co nás vzal do hospody u nějaký Kozy a pak se vytratil se slovy, že jede pařit do Rotterdamu. Ok, takže jsme cizí lidi, v cizim městě, v cizim bytě s vlastníma klíčema a možností ztopit uplně všechno včetně odpadkovýho koše, ale tomu se tady prostě nikdo nediví. Může bejt. 

Další den bylo nejvíc hnusně za celej Holand trip. Vítr jako prase, déšť nebyl déšť, ale spíš nonstop vyklápěný kýble s vodou, ale my se nedali. Na programu byl hřeb Haagu - nádherná písčitá široká pláž a nekonečnost Severního moře. Přesto, že se mnou vítr cloumal do všech světovejch stran, vlasy jsem měla mokrý, jak kdybych právě vylezla ze sprchy a prst na spoušti byl umrzlej na kost, byl to super zážitek. Tak mocnej, že se na tohle místo rozhodně jednou vrátim. V létě. Protože za sluníčka to tu žije jako všude jinde u moře - bary, párty, nahatý lidi, smějící se děti, neposedný psi, pohoda, jazz. Těšim se!



















Co vy a Haag? Láká Vás jeho návštěva nebo je to město, bez kterýho se váš seznam navštívenejch míst obejde? Napište mi o tom :)

To be continued...

You Might Also Like

10 COMMENTS

  1. ale ťuťu :D že prej depky, to snad néé, no ale tak už jsem zpátky tak je vše jak má být! Tyjo z tech tvých fotek je mi zima a úplně bych se zahrabala do postele, ještě ke všemu tam prší... a vlastně i mě za oknem :D ale joo taky bych se jela někam podívat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale jó, ničí mě, jak se nedá teď mezi blogama najít něco ucházejícího ke čtení a prohlížení, všude jen samý hadry a kosmetika. Takže třikrát hurá, že jsi zpět :D Čověče na to, jak kňourám, když je hnusně, jsem tam byla docela spokojená a ani jednou jsem nepomyslela, že bych byla radši doma. Skvělý místa! :)

      Delete
  2. vúú to sú super fotky, rada by som sa tam pozrela aj ja :)
    ľúbezná

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji! :) A rozhodně doporučuji, výlet to byl parádní :)

      Delete
  3. Škoda toho počasí tedyy, ale je to tam moc hezkéé:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ve finále mi to ani nevadilo, nějak mi to k té atmosféře i sedělo :)

      Delete
  4. Teď přemýšlím jestli tam jet nebo nejet, docela jsem se tam chtěla podívat :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určitě jet! Jen doporučuji vybrat si lepší počasí :))

      Delete
  5. "No, čim tak začít. Možná, že je to fakt extrémně hnusný město?" :D :D :D
    Klidně na tu zem můžeš vybalit všechnu špínu, ale já ji stejně miluju! I z těch fotek na mě sálá ta atmosféra skvělá! Takže záchody nezáchody, drahý mhádéčko nedrahý emhádéčko - je to tam krásný! :D

    Dobrou noc, Barunka

    PS. Nevim proč, ale Tvůj obličej vypadá hrozně cestovatelsky (a sympaticky) :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já tam byla spokojená jak malá holka, i když jsem byla promočená na kost. To v Čechách bych jenom kňučela :D

      A děkuji Ti za pochvalu ehm obličeje, to že vypadá cestovatelsky je asi největší pochvala, co kdy dostal! :D

      Delete

Blog Archive

ozvi se

Name

Email *

Message *