Místo vejce banán

Monday, February 23, 2015

"Vítek ti vzkazuje, že ten mafin byl moc dobrej." odmlka.
"A že prej jestlis tam dala nějakou gandžu?"

Jasně. Úplně běžně. A taky bahno, salámy a nano krychle.
Když se nudim, psychicky se lámu, prokrastinuju nebo prostě nevim co roupama, peču. Ne vždycky se to povede, ne vždycky se to dá žrát, ne vždycky vypadá kuchyň po skončení tak, jak by měla. Ale je to relax, určitej druh dobrodružství zkoušet nový a poznávat neobjevený. Poslední dobou totiž koketuju s vegan světem a baví mě testovat co s čim jak pude a co s čim je čirej hnus. Třeba už vim, že ze sušenýho sojovýho mlíka nevzejde dobrýho nic, ani kafe. 

A i když mý výtvory nikdy nevypadaj jako na receptu, vždycky se to doma tak nějak ze slušnosti sní. A já to pak tak nějak ze slušnosti posílám dál (recept odkoukán zde).



BANÁNOVÝ MUFFINY (bez gandži)
INGREDIENCE
  • 4 banány
  • 2 hrnky hladké mouky (já jela půl na půl s celozrnnou)
  • 1 hrnek cukru (nejlíp třtinovýho)
  • 1/3 kokosovýho oleje (a když se toho nebojíte, zaměníte za plechovku kokosovýho mlíka, takovýho toho tuhýho)
  • 1/4 hrnku vody
  • tabulka kvalitní hořký vegan čokolády
  • 2 lžičky jedlé sody
  • půl vanilkovýho lusku
  • špetka soli

Postup je ízy pízy. Mouku, sodu, sůl přesít a smíchat dohromady. V jiné misce smíchat cukr, kokosový olej nebo mlíko, rozmačkaný banány, vodu a zrníčka z vanilky v jednu krásnou voňavou hmotu, přidat nalámanou (doporučuju větší kusy) čokoládu a zkusit to nesežrat už syrový. Pak už jenom stačí přímíchat k tekutý části tu sypkou, zpracovat do sympatickýho těsta a naplnit formičky. Pekla jsem na 190° C, asi tak 20-30 minut za stálého šmírování, ochání a slintání. Podávejte pokud možno vychladlý (mně to prostě nešlo) s řádnou dávkou cukrový závěje. Bon apetit vegáňata!

You Might Also Like

6 COMMENTS

  1. To mi připomíná kamaráda, který (chudák) také testoval nějaký můj výtvor a řekl, že jako dobrý, ale chybí tomu nějaký bylinky. Tak jsem si chvíli říkala, co za idiota by strkal bylinky jako třeba bazalku do sladkých muffinů... a pak mi to došlo :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koukám, že máme obě výborný kamarády :D

      Delete
  2. Nano krychle. :D :D Ty bych si dala.

    ReplyDelete
  3. Lovely recipe! Xx I love your blog header :D Check out my new blog post! I'm in need of some followers, thank you! X http://xbeyoutifulx.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  4. Miluju mafíny! (:

    ♥ www.thekawaiiplanet.com

    ReplyDelete
  5. Jo, nedávno mi došly vajíčka, tak jsem do těsta prskla banány... a za mě ne. Jako ale asi je to logický, protože banány nemusím. :D I když je zajímavý, že někde mi chutnaj. :D

    ReplyDelete

Blog Archive

ozvi se

Name

Email *

Message *