Unbeatable eggnog

Friday, December 26, 2014

To je tak strašně hnusný slovo. Nebo spíš celý slovní spojení. Ale zas to vypadá docela švédsky. Tak já to v tom nadpise teda nechám.

No fajn, každej houmejd koňak je bezkonkurenční, když už si s nim dáte tu práci. Ale když při jeho výrobě zničíte dva kastroly a zaprasíte čerstvě vánočně naklizenou kuchyň, hodilo by se, aby ta brečka byla aspoň pitelná. Což tahle naštěstí byla, takže slzy (matčiny a patřily těm hrncům) následně vystřídal úsměv. A abych ten kouzelný úsměv mohla všem zúčastněným alkoholikům připomenout i na přes rok, šéruji osvědčený recept. Třeba to kromě virtuální kuchařky pro moje stupidní já, co si žádnej recept nikdy nezapíše/nezaloží, poslouží i někomu jinýmu s mlsnym jazykem. Vánoce ještě nekončej!


INGREDIENCE:
(na jednu litrovou IKEA flašku)
  • 4 žloutky
  • 1 plechovka Salka (to klasický, sladký jak cecek)
  • půl kelímku smetany ke šlehání
  • 500 ml plnotučného mlíka
  • 100 - 200 ml rumu
  • vanilkový lusk
  • badyán, hřebíček nebo jiný preferovaný vánoční koření

Zdatnější jedinci nechť si připraví vodní lázeň a žloutky vyšlehají do pěny s trochou moučkovýho cukru. Nebo klidně i víc než s trochou, to záleží jak moc cukromilní jste. Já dala jednu malou lžičku, aby se neřeklo. Ti z vás, kdo si na vodní lázeň netroufají (a dělaj dobře, protože všechno je lepší, než když vám ve vaječňáku plavou kousky žloutků natvrdo - vlastní zkušenost..), můžou žloutky s cukrem vyšlehat do pěny klasicky v míse, pomalu zašlehat salko, smetanu a mlíko, a až potom směs přendat do hrnce a pomalu zahřívat. V týhle fázi se hodí rozříznout vanilku a přihodit semínka a kdo se nebojí, hází do kastrolu i zbytek lusku s hřebíčkem a/nebo badyánem. Neni dobrý od směsi odcházet vedle do pokoje a čumět na pohádky. A neni dobrý to přivádět k varu. Prostě to jen s láskou a něhou míchejte do zhoustnutí. A když vám to ani po dvaceti minutách houstnout nezačne, tak se na to vyprdněte, sceďte, přilejte rum podle chuti (já dala 100 ml a bylo mi řečeno, že je to málo, ať koukám přitlačit), pořádně promíchejte a pak už jenom plňte lahve mlíkovym, nechutně sladkym, závislostzpůsobujícim štěstím.

C h e e r s !
Zdroj: weheartit.com

You Might Also Like

3 COMMENTS

  1. Já bych si radši dala ty makronky, co jsou na obrázku, ale člověk nikdy neví, kdy se mu takový 'unbeatable eggnog' recept bude hodit. PS. Mě se to slovní spojení líbí, mám ráda slova začínající na samohlásku. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taky bych je radši, ale já jsem absolutní kuchařskej a pekařskej antitalent, takže to ani nezkouším :D

      Delete
  2. To si piš, že na blog zavítám. Jsem tam pořád, jen to není vidět :D
    Kdybys chtěla, můžeme se kámošit na facebooku. Najdeš mě pod jménem Daniela Švarcová.
    Jinak ti také přeji všechno nejlepší do dalšího roku. Ať ten nový rok pro tebe nezapomenutelným!

    ReplyDelete

Blog Archive

ozvi se

Name

Email *

Message *