Den čtvrtý: víra

Thursday, April 04, 2013

Kéž bych mohla říct, že věřím v sebe a ve splnění všech plánů, co se mi honí v hlavě. Jenže takhle to v mym životě nefunguje, lenost značně vyhrává nad chutí něco dokončit, a tak to pokaždé dopadne stejně smutně - tudíž že to vůbec nedopadne. Třeba jako mé slavné předsevzetí, že se články 30 days, budou objevovat každou středu. Ach, jak jsem naivní. 

Tohle téma ale vezmu rychle, protože nejsem věřící, nevěřím v boha, magii Chrise Angela, křišťálový koule ani posmrtnej život. Na světě existuje spousta věcí, hlavně lidí a především situací, kterým já prostě věřit nedokážu. Ale jednou z mála věcí, který já věřím bez výhrad, je karma. Přiznávám, že je trochu stupidní odsuzovat magično&duchovno a pak bejt vodvařená ze síly vyšší moci, ale tohle zní aspoň logicky. Přej a bude ti přáno, dej a bude ti dáno je přísloví zcela a jedině o karmě. A zrovna tak to platí obráceně. Seš perverzní čuně? Nikdo s tebou nebude jednat jinak. Lžeš a podvádíš? Pak se smiř s faktem, že ztrácíš důvěru svého okolí. Nezní to logicky? Pro mou duši jo. 

Jenže pak je tu ta protivná druhá stránka, co nahrává všem nevěřícím. Proč poctivý lidi dostávaj rakovinu, přicházej o svý děti, končetiny, chuť do života? Věřící se snaží najít odpověď v hněvu boha, já v záchvatu breku třískám věcma a ptám se proč. Samozřejmě, že mám vztek, vztekám se na svět, vztekám se na karmu, vztekám se na sebe, že věřim v takovou stupidní blbost. 

Jenže. Karma má naštěstí ještě jednu kladnou vlastnost. To, že nepácháte zlo je fajn. To že vám za to život třeba v budoucnu nadělí dobro je taky fajn. Ale nejvíc fajn je ten pocit spokojenosti, co vás provází v přítomnosti. Karmický lidi jsou prostě vyrovnaný, šťastný, spokojený a plný zadostiučinění. Trochu to zavání buddhistickým dosažením osvícení, akorát s tím rozdílem, že prožít šťastnej a naplněnej život, na jehož konci si budete moct říct nic jsem nemohl udělat líp, nemám se za co stydět, je mnohem pravděpodobnější.
Já jsem se ke karmě dostala poměrně nedávno, naštěstí mě nemuselo srazit auto jako Earla. Ale bylo pár situací, na který jsem pyšná nebyla, které mě pěkně tížily na svědomí a to byl ten první podmět něco změnit. Stále jsem ale na začátku a překonat svůj zažraný negativismus bude ještě trvat. Když ale něco vážně moc chcete, uděláte pro to maximum, no ne?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zdroj obrázku: pinterest.com
& přetvořeno mnou 


Justin Timberlake - What Goes Around... Comes Around

10 COMMENTS

  1. Tiež verím v karmu pripomína mi to "tajomstvo" :)
    A veľmi ma zaujal tvoj blog a články, takže máš ďalšiu sledovateľku-mňa! :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://karinvirag.blogspot.sk/ :)

      Delete
  2. Já věřím v pár věcí...v karmu také..

    ReplyDelete
  3. zaujímavý článok. akosi som netušila, že pravidlo Daj a bude ti dané, alebo praj a bude ti prané - je karmou. A pritom mám prečítaných kopec podobných kníh :)

    ReplyDelete
  4. také múdre, až neviem čo k tomu napísať. Jednoducho sa ma dotkol tento príspevok. ďakujem :)

    ReplyDelete
  5. já zase věřím ve vesmír a pozitivní myšlení :D

    ReplyDelete
  6. zrovna jsem tu chtěla napsat, že já věřim ve vesmír a koukám, že to samý už sem napsala nějaká jiná bloggerka v předchozím komentáři ... tss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D teď jsi mě fakt pobavila. Mam tu zlou předbíhačnou blogerku smazat? :))

      Delete
    2. nemusíš, já si to s ní už nějak vyřešim ;)

      Delete

Zpátky do minulosti

Máš něco na srdci?

Name

Email *

Message *