Všehopachuť

Saturday, February 02, 2013

Včerejšek jsem strávila pečením dortu na narozeninovou oslavu, která se ale nakonec nekonala, jelikož nejdříve angíně podlehla půlka osazenstva a ve finále ulehla i sama oslavenkyně. Bylo mi líto se dortu zbavit, tak jsem to uhrála jako welcome cake pro své navrátivší se rodiče a získala tak titul báječné dcery, muhehe. 



Kdyby měl někdo náhodou zájem, přidávám recept. Je to patlanina několika receptů, co se mi líbily a je to hrozná kalorická prasárna. Ale když to neni každej den, žejo..

INGREDIENCE:
(recept na krém zcizen zde, trochu inspirace načerpána tu)
  • 200 g polohrubé mouky
  • 200 g moučkového cukru
  • 10 lžic oleje
  • 10 lžic vlažné vody
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 4 vejce (bílky a žloutky zvlášť)
  • 2 kalíšky smetany na šlehání
  • 2 kalíšky zakysané smetany
  • 2x ztužovač šlehačky
  • 1-2 lžíce moučkového cukru
  • 4 banány
  • čokoláda na vaření
  • tyčinka margot
  • kakao
  • marmeláda podle chuti

Začala jsem piškotovým korpusem, kdy jsem žloutky vyšlehala s cukrem do pěny, do které jsem poté přimíchala mouku s kypřícím práškem, olejem a vlažnou vodou. Bílky jsem vyšlehala se špetkou soli do tuhého sněhu a opatrně vmíchala k těstu. Dort měl mít podobu banánového sendviče (tohle nemusíte chápat, to je interní vtípek), tudíž jsem 2/3 těsta "obarvila" 2 lžícemi kakaa a pro lábuš jsem přidala i nasekanou čokoládu (cca 2 řádky). Zbylou třetinu jsem včetně půlky kuchyně a mých rukou obarvila potravinářským barvivem na žluto. Klasickou dortovou formu jsem vymazala herou a vysypala hrubou moukou, naspod jsem nalila kakaovou vrstvu, a protože jsem byla mizerně líná péct žlutý korpus odděleně, nakydla jsem zbylou třetinu nahoru. Pekla jsem v předehřáté troubě na 150° asi 50 minut. Záleží na troubě, nikdy nic nezkazíte prozkoumáním těsta dloubancem špejlí. Po vychladnutí jsem dort rozřízla na tři části a bavila se nad lebkou, co mi jasně dávala najevo, že punk neni mrtvej. 

Na krém je nejdříve třeba vyšlehat smetany ke šlehání se ztužovačem a moučkovým cukrem do tuha. Pak jsem opatrně vmíchala zakysané smetany a na jemno nastrouhanou margotku + další dva řádky čokolády, nejsem žádnej troškař! Pak jsem korpus potřela slabší vrstvou jahodový marmelády, na to naskládala pokrájené banány a přidala pořádnou vrstvu krému. Zopakovat s další vrstvou. Nakonec jsem vrstvu krému přiklopila posledním dílem korpusu a celý dort jsem opatlala zbylým krémem. V téhle fázi mi to dost připomínalo krtkův dort, takže jsem přemýšlela, z čeho sakra udělat tu hnědou krtinu. Pak mi došlo, že jsem idiot a měla jsem si jeden korpus nechat právě na to. Smolík pacholík, kakao a (opět) strouhaná čokoláda vyřeší vše! 

Je dobrý nechat dort před podáváním nějakou dobu v ledničce, korpus se nacucá krémem a pak chutná i sousedům. Enjoy it ;)

nemohla jsem si tu fotku odpustit :D

You Might Also Like

12 COMMENTS

  1. Co mi to, proboha, děláš?! Ka, já co teď půjdu péct? Na tuhle mňamku nemáme ingredience, ale myslím, že rychle běžím na bábovku, mám na něco děsnou chuť. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Promiň! :D Ale bábovka je taky skvělá, budem si navzájem závidět ;)

      Delete
  2. Great recipe!
    I am following you through GF could you please follow me back?
    Thanks for your support!
    xo
    Anastasia

    ReplyDelete
  3. Tak ten vypadá vážně úžasně!!! Moc se ti povedl. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ó děkuji, byla bych možná radši, kdyby ne, takhle do mě padá závratnou rychlostí :))

      Delete
  4. Oh, looks so yummy!

    www.canyouimagine.eu

    ReplyDelete
  5. všichni dostali anglínu..to zní strašně! :( .. ale alespoň ten dort vypadá jako dobrá útěcha :) dodatečně všechno nej :)

    ReplyDelete
  6. świetny blog, dodaję do obserwowanych, pozdrawiam i zapraszam do siebie

    ReplyDelete
  7. Vypadá to úžasně, hned bych si dala!
    P.S.: krásný design :), jednoznačně followuju.

    ReplyDelete
  8. máš úžasný blog! přijde mi, že máme spoustu společného:D

    ReplyDelete
  9. To vyzerá perfektné ! :O Určite to skúsim, strašne rada pečiem :)

    http://vintageroses-domi.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  10. Kočko, teď to tady peču a podle zběžného koštování musím říct, že příště do toho dávám tak o polovinu míň cukru. :D Ale je to narozezinivý překvapení pro mamku a pro tu neni dostatečně sladká ani cukrová vata, takže vem to čert. :D
    Až budu ve finiši, dám vědět, jak vypadá hotový. :D

    ReplyDelete

Blog Archive

ozvi se

Name

Email *

Message *