Občanská povinnost splněna!

Friday, November 09, 2012

Zachraňte lidský život.
Darujte krevní plazmu. 

Nevtíravej slogan, co na mě zíral z plakátu den co den na školní chodbě. Dva roky jsem to slušně ignorovala, ale v posledních měsících mě zmanipuloval. Dlouho jsem sbírala síly (člověk s nulovou imunitou asi nebude příliš vhodnej dárce) a očišťovala svoje tělo od zbytků lehkejch drog. Protože když už, tak zodpovědně, že jo.
Po měsíci očistce jsem konečně zvedla sluchátko a objednala se. Pak mi došlo, že jestli se pozvracim, zkolabuju nebo umřu, nemá kdo jít za mě do práce, což by byl celkem průser. Ale pak mi došlo, že budu v komatu nebo mrtvá a bude mi to fuk. Byla jsem objednaná na osmou hodinu ráno, což je samo o sobě sebevražda, jelikož se mi tenhle tejden nepodařilo vstát dřív než v deset. Challenge accepted. Na klinice mi vrazili dotazník, já jim to oplatila občankou a kartičkou pojišťovny a dalších deset minut jsem se dost bavila. Provozujete nebo jste provozovala pohlavní styk s osobou nakaženou HIV? Těžko říct, lidi se tim nechluběj a vytetovaný na čele to taky zrovna nemaj. Nechala jste se v uplynulých šesti měsících tetovat? Červenec, Srpen, Září, Říjen, Listopad. Damn, měsíc chybí. Odpověď: Ne. Vyskytuje se ve Vaší rodině Creutzfeldt-Jacobova choroba? Na tuhle otázku bych nedokázala odpovědět ani v případě, že bych uměla přečíst slovo Creutzfeldt-Jacobova choroba a věděla o co jde. 


 

Po dotazníku následovalo odebrání krve a vyhodnocení celý situace a vhodnosti mýho těla. Potupně mě donutili se zvážit, změřili tlak a teplotu něčim, co vypadalo jako mimogalaktickej ovladač lidský mysli a fungovalo na principu namířim ti na čelo, pípnu a vim, jak teplej seš. Neskutečná věc, chci jí mít doma! Pak přišel na řadu výslech - kolik, kde, proč, za kolik. Tady jsem trochu selhala se svojí čerstvě nabitou zodpovědností a zkreslila dobu, před kterou jsem se nechala tetovat a slupla panadol. Pardón. Krevní obraz vyšel na jedničku a co mi přišlo taky docela pozitivní - žloutenkou, hiv I a II a syflem moje tělo netrpí. Někdo by řek normálka, já si celem oddechla. Na sále (vyvolává to slovo pocit úzkosti jenom ve mně?) se mě ujala velice milá sestra/doktorka/asistentka, usadila mě na lehátko a vše mi pečlivě vysvětlila. Možná měla vynechat nežádoucí účinky odběru, protože kdykoliv vim, co mi může bejt, tak mi to je. Slečna, co ležela naproti na mě stále zírala, tudíž jsem musela bejt buď bílá jako stěna, nebo mít oči jak číňan, protože se mi chtělo děsně spát a nešlo s tim nic dělat. Jediný, co mě drželo při vědomí byl fakt, že jsem byla posraná strachy, že když usnu, už se nikdy nevzbudim. Ale na druhou stranu všichni kolem vypadali tak spokojeně a zdravě, až sem se rozhodla, že nebudu trapná a neomdlim. 
Bez jediný možnosti námitek mi byla napíchnuta pravá ruka (jak smolný, když jste pravák a levou rukou si neutřete ani zadek) neskutečně tlustou kanilou, bolelo to jako kráva a mělo to bolet ještě dalších 40 minut. Naštěstí se tohle nekonalo a po zbytek odběru jsem ruku pro změnu necejtila vůbec. Přístroj pracuj ve dvou fázích, který se třikrát opakujou. V první fázi z vás vycucaj krev, když je jí správnej objem, tak z ní pro mě zcela nepochopitelnym způsobem vypreparujou plazmu, která odchází do svého speciálního sáčku. V druhý fázi vám pak mašinka ochuzenou krev vrací zpátky do žíly. Humus.
Po skončení třetího dějství vám ještě jako bonus pustěj žilou fyziologickej roztok, kterej je třeba ale neni fajn. Má pokojovou teplotu (cca 20°C), což se nerovná vaší třiceti šesti a něco stupňový. Výsledek? Umrzá vám ruka. Plus přesně cejtíte, kudy a kam to teče, což zase neni fajn. Fakt že ne.


Celý akt je dovršen zafačováním ruky, takže s ní po dobu tří hodin nemáte šanci jakkoli hnout v jiný poloze než vertikální. Zapomeňte na kouření cigaret, pití z flašky, jedení, utírání zadku, zvedání telefonu. Ale pro dobrej pocit, kafe zdarma a finanční náhradu to asi stojí.

1 COMMENTS

  1. Máš můj velký obdiv, ženo. K tomuhle jsem se ještě nedopracovala. :*

    ReplyDelete

Zpátky do minulosti

Máš něco na srdci?

Name

Email *

Message *